close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הסיבות שיתמכו ברצון שלכם לבחור מין דג מאכל?

מערכת שורשד טבת, תשפג28/12/2022

דגי מאכל שונים, היתרונות שלהם כמאכל והסוגים השונים שיש...

תגיות:
צילום: freepik

דגים הם בין המזונות הבריאים ביותר על פני כדור הארץ. הוא עמוס בחומרים מזינים חשובים, כמו לדוגמה - חלבון וויטמין D. דגים הם גם מקור מצוין לחומצות שומן אומגה 3, שחשובות להפליא לגוף ולמוח שלכם. להלן הסיבות שיתמכו ברצון שלכם לבחור מין דג מין דגי מאכל שכולם אוהבים

היתרונות של אכילת דגים
דגים הם אחד המקורות המזינים והמגוונים ביותר לחלבון הזמינים. לא רק שהוא עמוס בויטמינים חיוניים, מינרלים ושומנים בריאים, אלא שדגים אכילים יכולים גם להועיל לבריאותך הכללית במגוון דרכים. דג מאכל מסיוע בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות ועד לספק מקור מצוין לחלבון רזה, ישנם יתרונות רבים הקשורים לאכילת דגים.

אכילת דגים על בסיס קבוע נקשרה לסיכון מופחת למחלות לב ושבץ בשל הרמות הגבוהות של חומצות שומן אומגה 3 המצויות בסוגים רבים של דגי מאכל. אומגה 3 חיוניים לשמירה על תפקוד לב וכלי דם בריא מכיוון שהם יכולים לסייע בהפחתת דלקת ולקדם זרימת דם בריאה בכל הגוף. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שצריכת דגים עשויה לסייע בשיפור התפקוד הקוגניטיבי, לשפר את מצב הרוח ואף להפחית תסמינים הקשורים למצבי בריאות נפשיים מסוימים כמו דיכאון או חרדה.

דגי מאכל יכולים לסייע במניעת אסתמה בילדים - אסטמה היא מחלה שכיחה המאופיינת בדלקת כרונית של דרכי הנשימה. שיעורי מצב זה עלו באופן דרמטי במהלך השנים האחרונות. על פי מנעד נרחב של מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי צריכת דגים קבועה קשורה לסיכון נמוך בעשרים וארבעה אחוזים לאסטמה בילדים, אך לא נמצאה השפעה משמעותית במבוגרים.

- דגים למאכל עשירים בחומרים מזינים חשובים - דגים עמוסים בחומרים מזינים רבים שחסרים למרבית בני האדם. זה כולל חלבון איכותי, יוד וויטמינים ומינרלים שונים. מינים שומניים נחשבים לעתים לבריאים ביותר. הסיבה לכך היא שדגים שומניים, כדוגמת - סלמון, פורל, סרדינים, טונה ומקרל, מכילים יותר חומרים מזינים המבוססים על שומן. דגים שומניים מתהדרים אף בחומצות שומן מסוג אומגה 3, שהן חיוניות לתפקוד מיטבי של הגוף והמוח וקשורות חזק להפחתת הסיכון להמון מחלות.

- מין דג מאכל יכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות במחלות אוטואימוניות - מחלות אוטואימוניות, כגון סוכרת מסוג 1 מתרחשות כאשר המערכת החיסונית תוקפת בטעות רקמות גוף בריאות והורסות אותן. בהתאם לכמה מחקרים שנערכו בהיבט זה, נמצא כי צריכת אומגה 3 או שמן דגים להפחתת הסיכון לסוכרת מסוג 1 בילדים, כמו גם סוג של סוכרת אוטואימונית במבוגרים.

דגי מאכל החיים במים מתוקים
דגים החיים במים מתוקים הם נושא שמעניין הרבה דייגים, חובבים וחובבי אוכל כאחד. דגים אכילים כמקור תזונה שימשו במשך מאות שנים, כאשר העדויות המוקדמות ביותר לדיג לצורכי מזון החלו מלפני לפחות 40,000 שנה. מצאו עוד פתרונות תשחץ לנושאים שונים לפי מס׳ אותיות.

כיום ישנם למעלה מ-4200 מינים של דגי מאכל החיים במים מתוקים ברחבי העולם. הם מגיעים בכל הצורות והגדלים ומספקים גם ארוחה מזינה וגם פעילות פנאי מרגשת. ממועדפים ידועים כמו בס או פורל ועד זנים אקזוטיים יותר כמו פיראנות או צלופחים חשמליים, יש שם משהו שיתאים לטעם של כולם. בין אם אתם מחפשים משהו לשים על צלחת האוכל שלכם או סתם ליהנות עם חברים על האגם, דיג במים מתוקים מספק שפע של אפשרויות!



דגי מאכל ממשפחות שונות
דג חדקן – ממשפחת החדקניים, בעל שמונה עשרה מינים, שמרביתם נמצאים במצב שימור מאוד מאוים, דג בעל כמה מינים הכי גדול בסדרת החדקנאים.

דגי גמבוזיה – סוג של דגים ממשפחת הגמבוזיים שחי במימי אמריקה הצפונית, אבל הובא לכל מיני מדינות ברחבי תבל.דגי הגמבוזיה הם דגים קטנים שמרביתם לא יותר מעשרה סנטימטרים, והם מין דג מאכל בעלי פנים מוארכים הפונים מעלה והפיות נמצאות בקציהם. הם בעלי צבעים אפורים עד כסופים והסנפירים כסופים וקטנים.

דגי קברנון - רוב מיני המשפחה קטנים ומגיעים לאורך של עשרה סנטימטרים. במשפחה זאת נמצאים מיני דגים מהקטנים הקיימים שמגיעים עד לאורך של סנטימטר אחד.

חשוב לציין שדגי קברנון סוג של דג קטן שלא נאכל על ידי אדם, חרף העובדה שדגים במשפחה זאת לא נאכלים באמצעות אנשים, המשפחה חשובה ומשמשת כמזונם של מיני דגים מאכל כמו למשל – דגים שטוחים ממשפחת הסוליתאים והבקלה.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה